Det är humor
Tydligen fanns det folk som hade riktat kritik mot med St1:s ”Troschocksreklam” redan i våras. Kampanjen heter ”Annorlunda fördelar” och är en serie där folk gör pinsamma grejer som att prutta eller peta sig i näsan och kontentan är att på St1 kan de göra det ostört? (Men det är ju lite konstigt, tankarna är obemannade men det betyder väl inte att det är folktomt där? Så det är alltså hånet från personalen på mackarna som vi slipper om vi tankar där? Eller som någon funderade, ska män åka till obemannade stationer i hopp om att få se brudar som visar trosorna?).
Jaja när Expressen frågar marknads- och informationschefen såhär:
”Hur ser du på kritiken om att reklamen skulle vara sexistisk?”
Då svarar marknadschefen:
”Jag tänker att människor är olika, och det är så det är. Men alla människor är välkomna hos oss. Det är också med glimten i ögat som man får titta på de här bilderna. Det är en humoraspekt som vi har med.”
Haha alltså vad är svaret på frågan om sexismen här?
1. Människor är olika (Nähä menar du det???).
2. Alla är välkomna hos oss (Nähä menar du det??).
3. Vi får titta på troschocksbilden med glimten i ögat. Det är humor.
Sååååå roligt. Jag skrattar och klappar långsamt. På samma sätt som jag gör när tidningarna granskar kvinnliga kändisar och zoomar upp kameror i röven på dem och sedan i kvinnohatande (eller just ja, ROLIGA, menar jag förstås) rubriker berättar för oss om hur äckliga & patetiska & skamliga kvinnor är. Med sina trosor och rumpor och celluliter och håriga ben och armhålor och sönderopererade ansikten och bröst (gud förbjude) och fula kläder och frisyrer.
Nämen så att… vi firar väl ännu en dag i patriarkatet då.
-0 Comment-